Wednesday, March 30, 2011

Kunci Pintu Berkat

Berilah dan kamu akan diberi: suatu takaran yang baik, yang dipadatkan, yang digoncang dan yang tumpah ke luar akan dicurahkan ke dalam ribaanmu. Sebab ukuran yang kamu pakai untuk mengukur, akan diukurkan kepadamu."
( Luk
as 6 : 38 )


Memberi merupakan satu perkara yang sangat sukar sekali yang manusia dapat lakukan, apatah lagi sekiranya memberi kepada orang lain apa yang kita miliki. Sebagai umat Tuhan yang percaya kepadaNya, kita harus men
gerti dengan prinsip yang telah Tuhan ajarkan kepada kita iaitu belajar untuk memberi apa yang kita miliki. Jalannya Tuhan sungguh luar biasa dan tidak dapat kita fikirkan dengan menggunakan akal logikal kita sahaja. Seperti apa yang dilakukan oleh Tuhan ketika memberi 5000 ribu orang makan hanya dengan 5 buah roti dan 2 ekor ikan. Sungguh luar biasa bukan!

Jadi, persoalannya sekarang, BAGAIMANAKAH caranya Mujizat akan ter
jadi dalam kehidupan kita???

Terdapat 3 point yang ingin saya kongsikan bersama anda:

Point 1 : Mengucap Syukur dengan Apa yang anda miliki.
Seperti yang Tuhan lakukan ketika memberi 5000 orang makan , Tuhan sentia
sa mengucap syukur kapada apa yang dimiliki oleh mereka pada ketika itu. ( Markus 6 :41) dan guess what?? Mujizat pun terjadi dengan berkatnya yang berlimpah-limpah.




Ponit 2 : Belajar Memberi
Lukas 6:38 - "beri maka kamu akan dibe
ri..." Prinsip memberi harus ditetapkan dalam kehidupan kita.. Kalau kita rindu untuk melihat Tuhan mencurahkan berkat kepada kita, maka kita haruslah belajar untuk memberi.




Point 3 : Beri a
pa yang ada pada kita.
Kunci yang ketiga ialah memberi dengan apa yang kita miliki dan bukan apa yang kita tidak miliki. berilah apa yang ada pada dirimu ,
maka Tuhan akan memberkatimu.





No comments:

Post a Comment